Prvé vozidlá pýšiace sa značkou BMW zišli z výrobných pásov pred takmer 90 rokmi, majiteľov bavorákov ale neustále pribúda. Učarovala im charakteristická maska chladiča, nesporná elegancia alebo možno športový duch, ktorý sa skrýva pod kapotou každého vozidla s modrobielym emblémom. Zaujíma vás, aká je história dnes už ikonické automobilky BMW?
Od leteckých motorov k automobilom
Pod značkou BMW (Bayerische Motoren Werke) pôvodne nevznikali automobily, ale letecké motory. Továreň na ich výrobu bola založená v roku 1916 a až o 12 rokov neskôr sa preorientovala na automobilový priemysel. A hneď s prvým vozidlom, ktorý opustil vráta BMW, slávila spoločnosť úspech. Bol ním dnes už historický model Dixi, vďaka ktorému začal o vlastnom automobile snívať nejeden Nemec.
Kabriolet 328
Na počiatku 30.rokov si spoločnosť BMW vydobyla pevné miesto na vtedajšom európskom trhu, ktorý zásobila automobily s charakteristickou maskou chladiča. O tom, že vo vozidlách BMW drieme športový duch, sa celý svet presvedčil vďaka elegantnému kabrioletu 328. Pod jeho kapotou sa skrývalo 80 koní a pri zošliapnutí pedálu až k podlahe vyletela ručička tachometra až ku 150 km / h.
Po vojne na trh s luxusnými autami
Počas druhej svetovej vojny sa výroba osobných automobilov úplne prerušila, ale ani to firmu nezastavilo. Len tri roky po vojne sa znovu vrátila k tomu, čím sa preslávila – najprv na výrobu motocyklov a v roku 1952 aj vozidiel BMW. Jedným z prvých povojnových vozidiel bol elegantný, aj keď trochu robustný model 501, vďaka ktorému sa spoločnosť zviditeľnila aj na trhu s luxusnými autami.
Malé vozidlá za ľudové ceny
Vojnou zdevastovaná Európa ale netúžila po luxusných autách, ktoré si beztak nemohla dovoliť. BMW sa preto začalo chytro orientovať na malé a dostupné automobily doslova pre každého. Preto keď sa na scéne v roku 1945 objavilo smiešny talianskej trojkolesové vozítko Isetta, do ktorého sa nastupovalo spredu, Nemci neváhali a zakúpili naň licenčné práva. Risk sa automobilke BMW vyplatil – Isetta sa na nemeckom trhu stala doslova šlágrom a čoskoro ju nasledovala štvormiestna verzia.
Aj Elvis Presley sa vozil v BMW
Pre päťdesiate roky sú typické modely 503 a najmä 507. Obaja sa radili k športovým vozidlám, ktoré sa mohli chváliť výkonom až 195 koní. Napriek tomu sa nestretli s takým úspechom, ako sa predpokladalo. Zákazníci sa sťažovali predovšetkým na nedostatočne veľký batožinový priestor. A to aj napriek tomu, že model 507 vlastnil sám Elvis Presley, ktorého automobil bol v roku 2016 zrekonštruovaný.
Symbol mladých a úspešných
V roku 1972 začala automobilka BMW novú marketingovú politiku jednotných modelových radov, ktorej zostala verná až dodnes. Na konci 70. rokov už vozy BMW patrili k symbolom mladých a úspešných ľudí, ktorí túžili po praktickom, ale napriek tomu elegantným a rýchlom automobilu.
Tematická kolekcie BMW
Urobte radosť sebe alebo niekomu z vašich blízkych – nemusíte si pritom hneď kupovať vozidlo značky BMW, zatiaľ si môžete vybrať niečo z našej tematickej kolekcie!
Hrnčeky
Vychutnajte si kávu, čaj alebo niečo ostrejšie z hrnčeka s originálnou potlačou. Pokiaľ zháňate darček pre skutočného milovníka vozidiel BMW, hrnček je trefou do čierneho!
Plechové dózy
Urobte si poriadok vo svojej dielni alebo garáži – praktickej plechovej dózy vám poslúži ako skvelé miesto pre vaše náradie, skrutky a všetko, čo chcete mať po ruke.
Plechové pokladničky
Nebaví vás neustále nosiť Drobak po vreckách? Odkladajte si ich do plechovej pokladničky a za pár týždňov budete sami prekvapení, koľko ste nevedomky našetrili!
Plechové cedule
Plechové cedule sú pre steny dielne alebo garáže ako stvorené! Spestrite si nevýrazné múru ceduľou s modrobielym emblémom BMW alebo ikonickým motorkami.
Hodiny
O tom, že je ten pravý čas na poriadnu prechádzku, vás spoľahlivo informujú originálne nástenné hodiny, ktoré by nemali chýbať v žiadnej garáži!